Edu.kauhajoki.fi -tilin tiedot talteen

Opinnet.fi- eli edu.kauhajoki.fi -tilillä olevalle Googlen G Suite for Education sovelluskokoelmaan (sähköposti, kalenteri, drive, classroom, asiakirjat, taulukot, esitykset, lomakkeet, valokuvat …) on pääsy niin kauan, kun henkilö on oppilashallinto-ohjelmistossa aktiivisena. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että abien sähköpostiosoitteet etunimi.sukunimi@edu.kauhajoki.fi ja kaikki Googlessa olevat tiedostot, joihin tällä tunnuksella kirjaudutaan, poistuvat käytöstä kesäkuun alussa.

Sama koskee myös Microsoft-tilin etunimi.sukunimi@edu.kauhajoki.fi tietoja, joten säilytettävät tiedostot tulee siirtää talteen myös oppilaitosverkon OneDrivesta.

Helpoiten Googlen G Suite for Education tietojen varmuuskopiointi/siirto toiselle Google-tilille onnistuu Takeout-toiminnolla. Lisätietoja Takeout-toiminnosta tästä.

Tiedot tulee ottaa talteen ennen ero- tai päättötodistuksen saantia!